Skanea logotyp

Case: Finally Lost

Resebloggen Finally Lost drivs av det fantastiska paret Daniel (Mini) och Annika Majak. I 10 år har de rest världen runt och bloggat om alla möjliga destinationer från världens kontinenter. Detta gör dem direkt från deras husvagn. Annika är en fulltidsfrilansande resejournalist och Daniel är en fulltidsresefotograf. Tillsammans har de vunnit flera priser och skrivit artiklar för bland annat Travel Ideas, Min Husbil och Allt om Resor. Vi på Skanea fick äran att hjälpa dem bygga en tilltalande och användarvänlig hemsida. Helt enkelt en plats för dem att dela med sig av tips och inspiration från deras besökta destinationer.

Kategorier: Hemsida, Grafisk design

Process Finally Lost

Process Finally Lost

Process

Finally Lost kontaktade Skanea för hjälp med deras reseblogg eftersom deras dåvarande hemsida upplevdes utdaterad. Vi fick önskan att inspireras av https://www.theblondeabroad.com/.

Genom möten och diskussioner kom vi fram till vilka mål och krav den nya hemsidan behövde för att göra både Finally Lost och deras hemsidebesökare nöjda.

Utöver intervjuer med paret gjorde vi en omfattande omvärldsanalys som hjälpte oss att få en tydligare målbild över projektet och vilken målgrupp de vill nå ut till.

Kärnvärden

Dessa kärnvärden formulerades tidigt i processen och utgjorde en central del av vårt arbete för att uppnå bästa möjliga resultat:

Användarvänligt

Retro

Resglädje

Resultat

Genom ett personligt samarbete med Annika och Daniel blev resultatet en helt ny sökordsoptimerad hemsida med användarvänlig design. Den nya hemsidan inkluderar nya färger och typsnitt, samt många grafiska element vi tagit fram i form av illustrationer för att knyta ihop designen. Vi, precis som dem, är väldigt nöjda med resultatet.

Resultat Finally Lost

Resultat Finally Lost

Märken/badges

Märken/badges

Färgpalett

Färgpalett

Hemsida Finally Lost

Hemsida Finally Lost